لیلا حاتمی بازیگر سینمای ایران

در مورد اخبار جدید و فعالیت لیلا حاتمی و علی مصفا

لیلا حاتمی بازیگر سینمای ایران

در مورد اخبار جدید و فعالیت لیلا حاتمی و علی مصفا

نعمت‌الله: «بی‌پولی» محک جالبی در زندگی آدم‌ها است

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، شب گذشته نشست نمایش و نقد فیلم «بی‌پولی» ساخته «حمید‌نعمت‌الله» در اولین شب برنامه «هفته فیلم منتقدان» در تالار اجتماعات خانه سینما برگزار شد.
بنابراین این گزارش، پس از نمایش فیلم که با استقبال اهالی رسانه و منتقدان روبه‌رو شده بود، نشست فیلم با حضور «حمید نعمت‌الله» کارگردان، «مصطفی شایشته» تهیه کننده، «هادی مقدم‌دوست» نویسنده فیلمنامه، «لیلا حاتمی» بازیگر آغاز شد.

در ابتدا، این پرسش از «نعمت‌الله» پرسیده شد که «بوتیک» و «بی‌پولی» در ادامه نگاه متفاوت ساده زندگی ما قرار دارد، آیا «بی‌پولی» درباره بی‌پولی است یا خیر؟
نعمت‌الله در پاسخ گفت: بله، «بی‌پولی» درباره بی‌پولی است و هر فیلمی ممکن است لایه‌های مختلفی داشته باشد، اول بی‌پولی است و بعد به موضوعات دیگر هم می‌پردازد.
به گزارش فارس، در ادامه در مورد جزئیات و شیوه نگارش فیلمنامه از مقدم‌دوست سوال شد که وی در پاسخ گفت: ما از قدیم تجاربی داشتیم و فکرها را جمع کردیم و به فیلمنامه خیلی تکیه داشتیم.
سپس از «مصطفی شایسته» در مورد فعالیت‌های اخیر «هدایت فیلم» سوال شد که بیشتر معطوف به تولید فیلم‌های فرهنگی شده و «بوتیک»، «کافه‌ستاره»، «پارتی»و «بی‌پولی» نقاط مثبت فعالیت‌های این مؤسسه است.
«مصطفی شایسته» درجواب گفت: در روند فیلمسازی در مقام تهیه‌کننده باید به امنیت اقتصادی رسید و بعد دست به این ریسک زد تا کار فرهنگی انجام گیرد و من به این نوع نگرش علاقه‌مندم. در سال 68 فیلم «مادر» را با مرحوم «علی حاتمی» کار کردم و بعد فیلم «روز باشکوه» ساخته «کیانوش عیاری» بود.
وی در ادامه گفت: من دوست دارم با آدم‌های خلاق کار کنم. در دهه 80 یک تحول فرهنگی اتفاق افتاد که بخشی از آن ورود جوانانی چون سامان مقدم، حمیدنعمت‌الله و ... به سینما بود. در این مرحله با توفیق مردم رو به رو شدم و خیلی به سمت فیلم‌های تجاری نرفتم.
سپس از کارگردان فیلم «بی‌پولی» این سؤال پرسیده شد که آیا «بی‌پولی» درباره روحیات آدم‌ها است و یا در مورد بی‌پولی؟، نعمت‌الله در پاسخ گفت: «بی‌پولی» وضعیت آشنایی است و تفاوت این موضوع با فقر، این است که بی‌پولی یک مقطع محدود است. یا کوتاه است یا بیشتر می‌شود.
وی در ادامه گفت: این وضعیت برای همه پیش می‌آید و محک جالبی در زندگی آدم‌ها است به‌طوری که خوب می‌شود آدم‌ها را در این دوره مقایسه کرد. شخصیت اصلی فیلم، به نوعی متکبر است، بعد بی‌پول می‌شود و سختی می‌کشد و آدمی جدید از او بیرون می‌آید. برای من بررسی وضع آدم‌ها در این مقطع جالب بود.
به گزارش فارس، در ادامه از «مقدم‌دوست» در مورد موارد اغراق شده و حفره‌های فیلمنامه پرسیده شد و این که چرا «ایرج» برای پیدا کردن کار تلاشی ندارد؟ وی در پاسخ گفت: ما با موضع خودمان با موضوع طرف می‌شویم. این آدم دنبال کار رفته و به نتیجه نرسیده است. فیلم می‌گوید می‌شود بی‌پول بود، اما توان روحی خود را حفظ کرد و پیدا کردن شغل، تمام هدف نیست. اگر توانستیم در آن مقطع فرش خانه‌مان را بفروشیم و نگران آبروی خود باشیم، خوب است.
در ادامه نشست، از «لیلا حاتمی» در مورد بازی در این فیلم و موفقیتش در جشنواره فیلم فجر پرسیده شد که او گفت: همکاری با آقای نعمت‌الله برایم لذت‌بخش بود. در حقیقت، در «بی‌پولی» من فقط مجری بودم و بخش زیادی از جذابیت نقش و فیلم در فیلمنامه کار بود.
در ادامه نشست، عوامل سازنده فیلم به سوالات متعدد منتقدان حاضر در جلسه پاسخ گفتند و اولین شب نمایش فیلم «هفته منتقدان» رأس ساعت 22 به پایان رسید.
انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد