لیلا حاتمی بازیگر سینمای ایران

در مورد اخبار جدید و فعالیت لیلا حاتمی و علی مصفا

لیلا حاتمی بازیگر سینمای ایران

در مورد اخبار جدید و فعالیت لیلا حاتمی و علی مصفا

«حسنی‌نسب» درباره 9 فیلم «کیمیایی» مستند ساخت

لیلا حاتمی در مستند مسعود کیمیایی

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، مجموعه 9 مستند درباره فیلم‌های "مسعود کیمیایی " ساخته نیما حسنی‌نسب روزهای پایانی تدوین را پشت سر می‌گذارد. این فیلم‌ها که هر کدام به شکل مستقل به یکی از فیلم‌های کیمیایی می‌پردازد، قرار است در پکیج دی‌وی‌دی مجموعه آثار این فیلمساز در کنار هر فیلم توسط مؤسسه رسانه‌های تصویری به بازار عرضه شود.
"نیما حسنی‌نسب " درباره این 9 مستند به فارس گفت: وقتی بنا شد مؤسسه رسانه‌های تصویری پکیجی از فیلم‌های کیمیایی که حق پخش آن‌ها را در اختیار دارد، در قالب دی‌وی‌دی به بازار بفرستد، فکر ساختن مستند‌هایی درباره هر کدام و گفت‌وگو با عوامل اصلی و مؤثر در شکل‌گیری آن‌ها هم مطرح شد.
وی ادامه داد: این مستندها به ترتیب درباره "سفر سنگ "، "تیغ و ابریشم "، "دندان مار "، "گروهبان "، "ردپای گرگ "، "تجارت "، "ضیافت "، "سلطان " و "حکم " است و با کمک تصاویر آرشیوی از صحنه و پشت‌صحنه و گفت‌وگو با چهره‌های شاخص پشت و جلوی دوربین، قصد بازخوانی و نگاه دوباره به سیر ساخت و توصیف و بررسی این فیلم‌ها دارد.
نیما حسنی‌نسب با اشاره به اسامی بازیگرانی که در این پروژه حضور داشتند، گفت: از میان بازیگران فیلم‌های کیمیایی هم احمد نجفی، گلچهره سجادیه، فریبرز عرب‌نیا، لیلا حاتمی، نیکی کریمی، فریبا کوثری، پولاد کیمیایی، شاهد احمدلو و ... در این مستندها درباره همکاری با مسعود کیمیایی حرف زده‌اند.
این مستندساز و منتقد سینما به فارس گفت: مدت هر کدام از این فیلم‌ها حدوداً 40 دقیقه است و از میان عواملی که برای این فیلم‌ها از آن‌ها تصویربرداری شده می‌توان به علیرضا زرین‌دست، حسن قلی‌زاده، بهرام دهقانی، چنگیز جلیلوند، خسرو خسروشاهی، کارن همایون‌فر، رضا یزدانی و ... اشاره کرد.
به گفته حسنی‌نسب، یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین اتفاق‌های تولید این مجموعه فیلم‌ها حضور "فریماه فرجامی " بازیگر سه فیلم اول کیمیایی در سال‌های پس از انقلاب است.
وی در این باره گفت: فرجامی بعد از سال‌ها خانه‌نشینی و دوری از فضای سینمایی به دعوت عوامل پروژه به دفتر مدرسه فیلمسازی کیمیایی آمد و حضور و ملاقاتش با فیلمساز و دیگران مسیر تازه‌ای پیش روی گروه تولید این فیلم‌ها گذاشت، به گونه‌ای که خودش به یک فیلم مستقل و سوای این پروژه تبدیل شده است.
عوامل ساخت این مجموعه مستند عبارتند از:
طراحی، تحقیق و کارگردانی: نیما حسنی‌نسب - نور و تصویر: فرزاد خوش دست - تدوین: آرزو ارزانش - طراح صحنه و مدیر هنری: آرزو فراهانی - همکاران تصویر: علی تقی‌پور، عباس محمدی - عکس: دری رضایی - تهیه‌کننده: مؤسسه رسانه‌های تصویری.